maandag 22 april 2013

***Half uur Rokje***

Zaterdagavond even in een half uur een rokje in elkaar genaaid!
 

Aangezien ons meid flink gegroeid is en weinig meer heeft
heb ik even een rokje in elkaar genaaid...
Nee, geen patroon gewoon een rokje gepakt iets groter geknipt
 en de lengte wat langer 
 

Eerst even een stofje uitgezocht een tricot groen met blauw hartje
De zij-naden dicht gestikt met een kleine zigzag dit dat tricot rekt
dus rekt je naad mee.
 

Ik heb een gewone machine dus nog even af  zigzaggen
 

 Daarna boven de tailleband een keer omvouwen en strijken
 

Daarna een elastiek op lengte knippen  plus 2 cm
om hem dicht te stikken
 

Deze leg ik op de ingestreken strook
 

Daarna vouw ik hem weer een keer naar binnen en speld ik hem af

 
Dan stik ik hem vast, en je tailleband is klaar,
dus alles is meteen netjes afgewerkt
 

Dan de zoom ook even omvouwen en strijken
 

Dan nog een keer en weer strijken en afspelden
 

Omkeren en zo ziet het er nu uit
 

Ik heb gekozen voor bolletjesband, deze blijft boven
verwachting heel goed zitten en de bolletjes laten niet los
mijn dochter zit nl. nooit stil, had echt verwacht dat dit los
 zou laten of kapot ging, in de was gaat ook super.
Deze speld ik vast op de zoom, en daarna keer ik het rokje weer om
 

En haal de speldjes eruit
 

Dan keer ik het rokje weer om
 

En stik in 1 keer de zoom en de bolletjesband vast
 
 
En zo ziet het er dan uit
 
 
Binnenkant van de zoom
 

En alles zit vast
 

Even een shirt erbij en een applicatie erop
met wat lintjes eronderuit.
 
En klaar is het rokje

 
Veel succes
 
Er zijn zo meerdere variaties mogelijk er zullen er nog wel meer
volgen de aankomende weken.
 
 
Liefs Alexandra

 

 



 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk rokje! En leuk ook, met de bolletjes aan de onderkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hocus pocus effe in een half uur een rok klaar en wat voor 1 ♥♥♥

    prachtig

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een zalig leuk rokje. Ikke ook hebbe wille ;) hihihi. Ik zeg vaker tegen kleine meisjes die leuke kleren dragen 'hebben ze die ook in mijn maat??'. Ja ik hou wel van dit soort rokjes!
    Oh het is dat ik zoveel andere dingen te doen heb en mega achterloop anders ging ik meteen aan de slag, maar dan al recyklerend :). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, ik vind het leuk om te lezen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...